Fra ”Jeg vil ikke nøjes” over fokus på substans til en ny epoke, hvor etik, æstetik, praktiken og nydelse forenes.

Det oprindelige dna handlede om konstant fornyelse, køb-og-smid-væk og lad de andre om den dårlige samvittighed. Så identitets­krisen har været tydelig, så tydelig at trendforskeren Li Edelkoort i 2015 dømte design og mode død. Det hun mente var, at begge begreber trængte til at blive genopfundet med nyt indhold i en ny tid.

Den nye verden var en cocktail bestående af en perlerække af nye medier, gennemsigtighed, finanskrise og et hårdtpumpet mediebillede, hvor globale katastrofer, nød, krig og elendighed gav forbrugeren konstant dårlig samvittighed ved at leve med muligheden for hele tiden at kunne tænke i overflod, fornyelse og nydelse.

Det hele endte i, at store dele af forbrugerne i den vestlige toneangivende verden, godt anført af meningsdannere, politikere, designere og arkitekter, fik sat nye dagsordener og blev bel

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.