Det nye paradigme handler om tillid og kreativitet, og de gammeldags parametre, som mange organisationer stadig er konstrueret på – nemlig intern konkurrence, KPI’er og hierarkier – udmatter kvinderne og holder generation Y og Z væk. Her kan du læse om, hvad der skal til for at tiltrække og fastholde dem.

Af Emilia van Hauen

Rygtet siger, at finansministeren har placeret et skilt på sit skrivebord – vendt mod gæsten – hvorpå der står: ’Hvor skal pengene komme fra?’ Sådan kan man jo også sætte en stemning i en forhandlingssituation. Man kan dog tvivle på, om det skaber et miljø af tillid og kreativitet mellem parterne, hvilket er katastrofalt for landet, for det er de to enkeltstående elementer, der skal sikre, at Danmark er med i den vækst, der langsomt er ved at brede sig udover planeten.

Verdensmestre i tillid er vi allerede, da 78 procent af befolkningen mener, at man kan stole på andre (bundscorer er Brasilien med 3 procent),

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.