Antallet af medier er eksploderet. Klassiske segmenter og målgrupper er i opløsning. Markedsføring på søgemaskiner er vigtigere end trykte brochurer. Produktet rykker i baggrunden, og kunden rykker i centrum. Virksomhedernes markedsføring har forandret sig drastisk på få år, og der er mere i vente.

I denne første af to artikler ser vi på den generelle udvikling i virksomhedernes markedsføring. I anden del går vi i dybden med konkrete eksempler på markedsføringsmetoder, som vi kommer til at se meget mere af i fremtiden, og undersøger begreber som SEO & SEM, transaktionsmarkedsføring og Utility Marketing

Der var engang, hvor vi havde den samme referenceramme. Hvis der var Matador i fjernsynet, så vi det alle sammen. Vi søgte accept fra andre i lokale fællesskaber, og derfor skilte vi os ikke for meget ud. Vi havde den samme sideskilning, og vi gik alle sammen i cowboybukser. Det var dengang, hvor det gav mening at tale om

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.