I den foregående artikel så vi på de store forandringer, markedsføringsdiscplinen gennemgår i disse år. Her i anden del giver vi konkrete eksempler på markedsføringsmetoder, vi kommer til at se meget mere af i fremtiden såsom SEO & SEM, transaktionsmarkedsføring og Utility Marketing. Vi besvarer også spørgsmålet: Hvordan kan en butikskæde gennem sin markedsføring opdage, at en teenager er gravid, før forældrene har opdaget det?

Af Camilla Birch

Udfordringen for moderne markedsføring kan groft sagt koges ned til det paradoks, at det bliver stadigt nemmere og billigere at sende et budskab af sted, men sværere at trænge igennem til forbrugeren. Den udfordring forsøger man at løse med nye metoder både til at indfange modtageren og til at forstå modtageren bedre – meget bedre.

En metode, der bliver fortsat mere avanceret, er transaktionsmarkedsføring. Det grundlæggende princip er, at man registrerer den enkelte kunde

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.