I en verden med flere og flere stimuli både off- og online giver forbrugerne stadig mindre opmærksomhed til uønskede, tvungne og ofte meningsløse reklamer. ’Old school’ push og paid media er ikke, hvad de har været. Forbrugerne gider ikke længere blive tvangsfodret med reklame.

Af Ole E. Andersen

Vores reklameradar scanner hurtigt enhver eksponering, og vi dropper kedelige, irrelevante og gentagne reklamer. En opmærksomhedskrise for traditionel reklame. Forbrugerne vil selv bestemme, hvad de vil se hvornår. Pull er sagen, men det må ikke være for meget salg og reklame. Mange markedsførere har dog stadig brug for push-reklame. De skal bare sørge for, at det ikke ligner reklame. Derfor har vi den klare trend mod implicitte reklameformer.

Der er mange nye begreber og promotion-former i denne trend. Men først kræver det dokumentation for og diskussion om baggrunden for opmærksomhedskrisen for traditionel betalt/paid reklame.

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.