Det må være ’the million dollar question’. Før man kan give en pejling om svaret på dette, bliver man nødt til at kigge nærmere på, hvordan de sociale medier – samt vores adfærd på disse, har udviklet sig gennem tiden, og hvilke nye tiltag der kommer til at ske i fremtiden. Og er det udviklingen på medierne, som påvirker vores adfærd, eller er det vores adfærd, som påvirker medierne? Hønen eller ægget?

Af Camilla Hartmann

Umiddelbart er det udviklingen på medierne, som påvirker vores adfærd. Men som så meget andet er verden ikke sort/hvid, for vores adfærd påvirker også den teknologiske udvikling på medierne. Det er en kombination, hvor vægten er tungest på det førstnævnte.

En ting er i hvert fald sikkert; de sociale medier er kommet for at blive, og de er dermed et paradigmeskifte, som vi først lige er begyndt at lære at navigere i. For at kunne danne sig et billede af fremtiden, må man starte fra begyndelsen.

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.