Mediebranchen bløder. Alligevel fortsætter journalister og kommunikationsfolk med at hælde ufattelige mængder af penge og energi ned i det store opmærksomhedstoilet. Du gider ikke engang selv se fjernsyn mere, og du har ikke tid til at læse de blade, som du køber. Så tror da pokker, at det er svært at få fat i ungdommen. Deres medieforbrug sker altid med en anden skærm i hånden, de køber ikke magasiner, de lægger ikke mærke til din dyre envejskampagne, og de gider slet, slet ikke høre om dit produkts fortræffeligheder, hvis ikke du kan fortælle din historie i deres historie.

Af Jasper Strømgren

Mange tror, at ungdommen ikke interesserer sig for verden, men det gør de. De gør det bare radikalt anderledes, end vi nogensinde har set før. De vil ikke bare vide: Hvad det har med mig at gøre? De spørger hvorfor? Hvad skal jeg med det? Er det værd at dele med vennerne? Hvor kan jeg gøre en forskel? Og sammen med hvem?

Velkommen til

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.