Nyeste udgave af TID & tendenser

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer 4 gange årligt og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser. Hver udgave indeholder ca. 13 artikler. Alle disse artikler kan du selvfølgelig også læses online, som en del af dit abonnement.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TID & tendenser nr. 1, 2019

Specialudgave om fremtidens arbejdsmarked

Intro: Er fremtidens arbejdsmarked elastisk, eller hænger det i en tynd elastik?
Med fakta om det danske arbejdsmarked og ord som omstillingsparat, tilpasningsdygtig og robust tager Louise Byg Kongsholm greb om temaet Fremtidens arbejdsmarked.

Arbejdet bliver mindre interessant i fremtiden
Johannes Andersen peger på, at arbejdet ikke længere kun handler om karriere. Fokus er nu mere og mere rettet mod at have et job, og så ellers kaste sig over andre aktiviteter i fritiden.

Hastighed, forandringer og fleksibilitet vil kendetegne fremtidens arbejdsmarked
Er du villig til at lade dig ansætte på nye og mere fleksible vilkår? Så får du nemt ved at finde ansættelse i fremtiden, mener Tom Elert.

Frie fugle og agile organisationer
Fremtidstænker og detailekspert Henrik Libak kommer med sit bud på, hvad kravet om konstant udvikling betyder for ledelse og arbejdslivet.

Det fleksible arbejdsmarked
Baseret på sin bog ’Bæredygtig præstation’ argumenterer Jeppe Lund Groth for, at medarbejdere vil have fleksibilitet til selv at vælge opgaver, kollegaer, arbejdstider og ikke mindst fritid.

The future of work with inclusivity in mind
Kirsten van Dam undersøger, om bæredygtighed, fleksibilitet og lighed i arbejdslivet vil forblive topprioriteter for den næste generation.

Fremtidens talenter er femfold fantastiske
Team-hunting, bonus boostere, dataetisk ledelse og hyper feedback. Egenskaber, som virksomheder bør notere sig, hvis de vil tiltrække nye talenter, mener Anne Skare Nielsen og Liselotte Lyngsø.

Hvem skal lave det kedelige arbejde i fremtiden?
Arbejdsløshed bliver aldrig moderne, men frihed gør. Sådan lyder budskabet fra Poul Erik Jakobsen, der kigger nærmere på udviklingen af arbejdsbegrebet.

De unge generationers opgør med nutidens fastlåste arbejdsstyrke
Ifølge Alexandra Krautwald vil overgangen fra projektsamfundet til fremtidens økonomi ske hurtigt. Transformationen har de ældre generationer ikke set komme, men det har de unge.

Alt kan blive et job
I fremtiden har vi ikke brug for flere, der leder efter job, men flere der skaber jobs. Soulaima Gouranis budskab er klart: Tænkt kreativt, for alt kan blive et job.

Classical creativity is no longer enough: What is the future of creative work?
Jill Hawkins påpeger, at fremtidens kreative erhverv ikke skal frygte teknologi og robotter. Fokus skal i stedet rettes mod skolerne og deres tilgang til det kreatives.

Hvordan skal vores kontor se ud i fremtiden?
Oplevelsesrum, co-working områder og grønne kontorer. Mads Arlien-Søborg fremhæver forskellige trends, som vil præge fremtidens kontorindretning.

Co-working Spaces: Building Community
Co-working områder popper op i butikker og i kontorbygninger. De nye kontorfællesskaber får succes, hvis de rettes mod specifikke målgrupper, lyder det fra WGSN.

Fra ansatte til ambassadører
I en ny analyse stiller reklame- og vidensbureauet Envision skarpt på medarbejderen som brandambassadør og går tæt på employee advocacy.

Den motiverede medarbejder deler
Pernille Kirstine Møller dykker ned i, hvordan virksomheder kan arbejde med employeer branding, der skaber troværdighed.

TID & tendenser nr. 01 2019 - fremtidens arbejdsmarked

Læs TID & tendenser no. 1 2019 online
(Kræver abonnement)

Retail Mag nr. 1, 2019

12
Når forbrugerne er 10 skridt foran
Single channel, multi channel, cross channel, omni channel, total retail. Kom i gang med en strategi, og det skal gå tjept, for forbrugerne venter ikke. Sådan lyder budskabet fra Louise Byg Kongsholm.

18
Hvad skete der lige?
Martin Michael Frederiksen ser nærmere på udviklingshastigheden inden for detailhandlen og stiller spørgsmålet: Hvad skete der, siden detailhandel blev løbet over ende af e-handel?

24
De vigtigste e-handelstrends i 2019
En række nye trends og tendenser inden for e-handel er værd at holde øje med i 2019. Lars Hedal kommer med sit bud på de kommercielt vigtigste trends.

32
Er enden nær? Eller er der håb forude?
Flere traditionelle murstensbutikker forsvandt fra detailscenen i 2018 og i starten af 2019. Louise Byg Kongsholm undersøger, hvad det næste skridt for de fysiske butikker er.

36
Den fysiske butik er (stadig) under udvikling – ikke afvikling
Selv om e-handlen stiger, stopper verdens største brands ikke med at udvikle deres instore-miljøer. Ifølge Mette Skovgaard Frich synes gentænkningen af den fysiske butik ingen ende at ville tage.

48
VM or die
De katastrofale konsekvenser af at nedprioritere visual merchandising må ikke ignoreres. Hvis man vil sælge varer i butikken, er udnyttelsen af den fysiske ramme et must, mener Stine Grubbe.

54
10 unmissable stores
Kom med en tur rundt i et udvalg af verdens mest spektakulære butikker, når Matthew Brown præsenterer 10 butikker, som du ikke må gå glip af.

Retail Mag

Læs Retail Mag no. 1 2019 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse TID & tendenser der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra TID & tendenser?

Tilmeld dig den ugentlige nyhedsmail og få relevante trends og tendenser direkte i din indbakke.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.