Nyeste udgave af TID & tendenser

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer 4 gange årligt og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser. Hver udgave indeholder ca. 13 artikler. Alle disse artikler kan du selvfølgelig også læses online, som en del af dit abonnement.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TID & tendenser nr. 4, 2018

TEMA: Den næste krise

Krisens væsen
Det kriseløse liv er en illusion. Lige meget hvor meget vi beskytter os og planlægger for fremtiden, dukker der altid noget uventet og omvæltende op.

Mennesker kan ikke undvære krisen – vi lever af den
Selv om mennesker helst undgår kriser, kan de ikke leve uden. Johannes Andersen fremhæver, at kriser er fundamentale pejlemærker, når det drejer sig om at blive klog på tilværelsen.

Dine kriser gør dig stærk, kraftfuld og fokuseret
Anne Skare Nielsen mener ikke, at kriser er noget dårligt. Kriser er til for lære dig selv bedre at kende, og de er med til at forme dig som menneske.

Den næste store krise kommer også bag på os
Tine Choi Danielsen belyser, hvor længe det økonomiske opsving kan vare ved, og hvilke potentielle kandidater der kan være årsagen til den næste økonomiske krise.

Hvorfor er der konjunkturcykler?
I et uddrag af bogen ‘Kriser, krak og kaviar’ kaster Lars Tvede lys over konjunkturcykler – hvorfor de opstår, og hvordan de udvikler sig.

Digitalt kriseberedskab kan redde din virksomhed
Cyberangreb kan meget vel ende i en regulær krise for din virksomhed. Tom Elert påpeger, at hackere vil ødelægge din forretning ved at skade troværdigheden.

Detailbranchen har aldrig været i krise
For 10 år siden sendte finanskrisen chokbølger ud i dansk detailhandel. Men har der overhovedet været krise i detailbranchen – og er der en ny på vej? Ifølge Henrik Libak er svaret nej!

Design? Jamen det går jo sådan set meget godt…
Hvordan kan man som designvirksomhed sikre sig mod den næste krise? Mads Arlien-Søborg forsøger at give svar på nogle af de spørgsmål, som designvirksomheder bør stille sig selv.

Rend mig i kriserne!
Vi bliver skræmte og ser kriser overalt. Ifølge Poul Erik Jakobsen er virkelig¬heden dog ikke fyldt med så mange kriser, som overskrifterne i medierne giver udtryk for.

8 megatrends 2020+
Louise Byg Kongsholm ser nærmere på megatrends i 2017 og 2018 og på dem, der fortsætter efter 2020, på tværs af livsstil, forbrug, luksus og sundhed.

pej trend AW 19/20: Det enestående
Selvforkælelse er ikke et fyord i efteråret og vinteren 19/20. Rie Fjordsøe Rasmussen introducerer pej gruppens trendtemaer med fokus på enestående design.

TEMA: MADTRENDS

New and rebellious food concepts
Johan Åkesson præsenterer fem spænd¬ende start-ups i fødevarebranchen, som udfordrer den eksisterende markedslogik med deres innovative forretningsideer.

Fra dagligvaremastodont til gourmetentreprenør
Johanne Birn stiller skarpt på de to fødevaregiganter Arla og Rynkeby, der begge har udviklet nichebrands, som sælges i små mængder til udvalgte kundesegmenter.

Kerneforretningen på nettet
Nethandel skal ifølge Louise Byg Kongsholm og Martin Michael Frederiksen fungere lige så godt som den gode købsoplevelse i butikken for at opnå glade og loyale forbrugere.

TID & tendenser nr 4 2018

Læs TID & tendenser no. 4 2018 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse TID & tendenser der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra TID & tendenser?

Tilmeld dig den ugentlige nyhedsmail og få relevante trends og tendenser direkte i din indbakke.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.