Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser.  Artiklerne fra de trykte tidsskrifter kan også læses online, som en del af dit abonnement.

Nyeste udgaveArkiv

2019

Nyeste udgivelser

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

OBS: For at tilgå Retail Mag som e-pages kræver det et særskilt login. Find dette login under “mit (tt)”.

No. 1 – 2019
Udgivet 14. marts 2019

No. 2 – 2019
Udgivet 31. maj 2019

No. 3 – 2019
Udgivet 26. september 2019

tt 4 - udkommer 28/11 2019

No. 4 – 2019
Udgives 28. november 2019

000 dage 00 timer 00 minutter 00 sekunder

No. 1 – 2019
Udgivet april 2019

No. 2 – 2019
Udgivet 23. oktober 2019

Indhold

TID & tendensernr. 3 2019

Verden er meget bedre, end folk tror
En indsigt i de erhvervsmæssige græsrødder har vækket Lars Tvedes nysgerrighed for at forstå, hvor vores samfund går hen og hvorfor – og det står ikke så slemt til, som mange tror.

Fællesskaberne lever, og de lever godt
Selv om der ofte er snak om et mere splittet Danmark, så er der stadigvæk masser af initiativer, tiltag og projekter, som bygger på fællesskaber. Det kaster Jane Sandberg lys over.

6 supertendenser til børn
Rie Fjordsøe Rasmussen stiller skarpt på seks væsentlige supertrends, som vil påvirke livsstilsindustrien for børn og deres familier i de kommende år.

Fremtidens materialer
En stigende interesse for naturens ressourcer, velvære, genbrug og kreativitet har været drivkraften bag 16 innovative materialer, som Rie Fjordsøe Rasmussen præsenterer.

Den autentiske retail-atmosfære
Ifølge Mia Borch Münster påvirkes forbrugerne i høj grad af atmosfæren i en butik, og derfor er jagten gået ind på at skabe autentiske shoppingoplevelser.

The rise of experiential retail
Retail er under forandring i disse år, og der eksperimenteres med nye måder at tiltrække kunder på. Stefan Nilsson tager dig med rundt i 10 innovative butikskoncepter i New York.

Fremtiden for omnichannel marketing
Efter at have været et buzzword i nogle år er omnichannel marketing blevet en seriøs forretningsstrategi. Rasmus Houlind og Colin Shearer deler deres syn på udviklingen.

Se verden med andre øjne
Mette Mikkelsen og Søren Bechmann belyser vigtigheden af, at virksomheder skal kunne se den service, som de leverer, fra brugerens øjne for at blive ved med at være relevante.

Hvad du skal vide om de unge
Der findes én grundregel i forhold til at tiltrække og fastholde de unge generationer på arbejdspladsen:
Vil du have deres energi, så giv dem din sympati. Det mener Emilia van Hauen.

Generation X, Millennials og Baby Boomers – er der hold i påstandene?
Leo Smith undersøger begrebet ’generationer’ på arbejdspladsen baseret på den videnskabelige litteratur og fremhæver fem kritikpunkter, som forskningen har rejst gennem det seneste årti.

Læs artiklerne online

2018

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2017

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2016

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2015

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.