Nyeste udgave af TID & tendenser

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer 4 gange årligt og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser. Hver udgave indeholder ca. 13 artikler om relevante trends. Alle disse artikler kan du selvfølgelig også læses online, som en del af dit abonnement.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TID & tendenser nr. 1, 2018

TEMA: FOOD

Foodtrends på den høje klinge
Louise Byg Kongsholm giver en opdatering på otte megatrends inden for fødevarebranchen baseret på pej gruppens fødevaretrendkort.

Når madkultur bygger på data
Anne Glad præsenterer ti indsigter om danskernes mad ud fra, hvad vi lægger i indkøbskurven. Det er et realitytjek til alle, der arbejder med fødevarer.

Festivalmad – fra paella til porchetta
Madudvalget på de danske festivaler har udviklet sig markant, hvor flere fødevareproducenter tester nye produkter. Maden er ifølge Johanne Birn blevet en stor del af festivaloplevelsen.

Succesfulde abonnementer
Julie Maria Schandorph og Morten Suhr Hansen ser nærmere på de forbrugertrends, som driver den nye abonnementsøkonomi frem.

Top 10 unmissable stores of 2017
Matthew Brown fra det kreative detail¬bureau Echochamber stiller skarpt på de 10 mest innovative og inspirerende butikskoncepter fra 2017.

How to stay relevant
I en verden med konstant buzz kan det være svært at skille sig ud. Stefan Nilsson ser nærmere på, hvordan man manifesterer sig i forbrugernes bevidsthed.

Fremtidens brands er hypertransparente
Ifølge Camilla Birch vil de unge forbrugere have gennemsigtighed og transparens i
forhold til både produkter og services.

TEMA: LUKSUS

Det sunde liv som ny luksus
Sundhed bliver et fikspunkt for frem¬tidens forbrug, og Louise Byg Kongsholm vurderer, at vækstpotentialet for både klassiske luksusbrands og nye spillere
er stort.

Selling health: Wellness retail strategies
En ny trendrapport fra WGSN ser nærmere på sundhed og wellness, som i øjeblikket er den hurtigst voksende sektor inden for detailhandlen.

Syv dødssynder ved buzzwords
Buzzwords forstyrrer ofte mere, end de gavner. Ifølge Anders Drejer og Jakob Blok Grabow er de blot irriterende fluer, som summer omkring hovedet på seriøse ledelsesfolk.

Farvel til chefen
Peter Svarre sætter fokus på decentrale autonome organisationer, DAO’er.
Hvis de for alvor får fodfæste, vil de være dødsdommen for centraliserede virksomheder.

TT nr 1 2018

Læs TID & tendenser no. 1 2018 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse TID & tendenser der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra TID & tendenser?

Tilmeld dig den ugentlige nyhedsmail og få relevante trends og tendenser direkte i din indbakke.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.