Tokyo er en af verdens største byer og førende, når det gælder retaildesign og oplevelsesbaseret shopping. Ud over de mange besøgende, som årligt fylder godt op i byens gader, butikker og seværdigheder, er de over 37 millioner indbyggere i Tokyo også med til at drive markedet for særlige indkøbsoplevelser. Japanerne er købestærke, bevidste forbrugere, som går op i kvalitet, design, service og oplevelser, når de skal spendere deres hårdt tjente penge i den sparsomme fritid, som deres lange dage efterlader dem. Det tilsammen er med til at drive et af de mest interessante steder for retaildesign i verden.
Allerede når du lander i den internationale lufthavn Narita i Tokyo, er det tydeligt, at her er et land, som går ekstraordinært meget op i oplevelse, service og design. I terminal 3 møder et særsyn dig. Området er designet med inspiration taget fra en løbebane med forskellige tracks, og dermed er navigation og funktionalitet i top. Uden at tænke
Hovsa…
Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere historier
28/01/2021
En optimistisk nøglefarve til SS 21
21/01/2021
Sådan ser fremtidens arbejdsmarked ud
21/01/2021
1 sæson, 2 foredragsholdere, 3 timer
20/01/2021
Hvad bliver de største medietrends i 2021?
14/01/2021