Kampen om at skille sig ud fra mængden på supermarkedets hylder har aldrig været større. Mærkevaren er under massivt pres fra private labels. I nogle brancher og kategorier er der tale om ren overlevelseskamp. On- og offline eksperimenterer detailhandlen på højtryk for at udvikle rentable cross channel-koncepter. Hvordan skal fremtidens emballagedesign agere i dette krydsfelt? Emballagen har en af hovedrollerne i at understøtte et produkt og synliggøre en virksomheds brand og værdi for kunden. Emballage er det tætteste, et brand kan komme på sine forbrugere.

Af Peter Reimer

Godt design skaber mersalg
Selv om produktet naturligvis er vigtigt, så er det i første omgang emballagedesignet, der afgør vores valg i supermarkedet. Op til 70 procent af vores indkøb sker uden at være planlagt i forvejen. Ud over at vi forbrugere reagerer meget impulsivt, viser videnskabelige målinger af vores købsadfærd også, at vi i gennemsnit bruge

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.