Andre artikler fra denne udgave
Danskernes, og for den sags skyld det meste af Vesteuropas, forbrug ændrer sig i disse år. Andelen af forbruget, procentmæssigt efter skat, som har med mode, æstetik og design at gøre, er faldet støt de seneste 15 år, mest dog modeandelen. Forklaringen findes i den faldende fascinationskraft.
Den udvikling, som vi har set de seneste år, vil fortsætte frem mod 2025, måske endda med øget hastighed. Fordelingen af forbruget i de danske husholdninger vil ikke falde ud til designbranchernes fordel, især hvad angår modebranchen. Der er flere årsager. For det første er design- og modeprodukter blevet billigere at anskaffe. For det andet har andre b
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Andre artikler fra denne udgave
Flere artikler
Trends & designGratis artikler
Forstå forbrugerne anno 2023 i en krisetid
Strategi & ledelse
3 hurtige til Camilla Kring
Trends & design
Do you speak Color?
Retail/E-tail
De største e-handelstrends 2023 – del 2
Retail/E-tailGratis artikler