Emballage er ikke bare emballage. Den helt rigtige indpakning kan ikke alene skabe en stærk sansebåret helhedsoplevelse af et brand, det skaber også en merværdi for forbrugeren, der føler sig forkælet og får lyst til at komme igen.

Hvad er en købsoplevelse? I første omgang er det at tage en vare ned fra hylden, tage den i hånden og vende og dreje den. Måske er det netop, som man står der og mærker kvaliteten af varen, at man beslutter sig for, at ’denne vare kan jeg ikke leve uden’. Man går til kassen, betaler og får udleveret varen i en pose. Måske ikke en hvilken som helst pose, men en pose der afspejler selv samme kvalitet, som man stod med i hånden for få minutter siden, og som fik en til at vælge netop dette produkt frem for en af de hundredvis af andre varer på butikkens hylder.

Når man kommer hjem genoptages oplevelsen, da dagens fund skal pakkes ud. Synet af posens skinnende ydre og følelsen af det bløde bånd, der udgør posens

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.