Mænd er utålmodige sprintere med hang til nørderier, mens kvinder shopper med følelserne, men ikke altid med lige god samvittighed. Bliv her klogere på den mandlige og kvindelige shopperidentitet anno 2015.
Af Mette Skovgaard Frich og Mai Thomsen
FORBRUGERSTUDIETS METODE
Retail Institute Scandinavias analyserapport ’Når mænd og kvinder shopper… – forbrug fra et kønsperspektiv’ bygger på et empirisk datamateriale genereret i samspillet mellem en kvalitativ og kvantitativ tilgang:
- Semistrukturerede fokusgrupper med henholdsvis kvindelige og mandlige respondenter
- Online survey med 1.000 respondenter i alders
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Trends & design
Kender du sæsonens forbrugertyper?
Trends & design
Hold øje med disse blomster- og plantetrends i 2023
Samfund
Kender du kaosmodellen?
Tidsånd
YouTube er kultur
Trends & designGratis artikler