Mænd er utålmodige sprintere med hang til nørderier, mens kvinder shopper med følelserne, men ikke altid med lige god samvittighed. Bliv her klogere på den mandlige og kvindelige shopperidentitet anno 2015.
Af Mette Skovgaard Frich og Mai Thomsen
FORBRUGERSTUDIETS METODE
Retail Institute Scandinavias analyserapport ’Når mænd og kvinder shopper… – forbrug fra et kønsperspektiv’ bygger på et empirisk datamateriale genereret i samspillet mellem en kvalitativ og kvantitativ tilgang:
- Semistrukturerede fokusgrupper med henholdsvis kvindelige og mandlige respondenter
- Online survey med 1.000 respondenter i alders
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Kommunikation & marketing
10 myter om digital transformation
TidsåndGratis artikler
Hvad byder 2024 mon på?
Strategi & ledelse
Verdens bedste ledere er regenerative
Trends & design