Der var i mange år en tendens til, at detailhandlen negligerede den mandlige forbruger ud fra den overbevisning, at kvinden var og blev hjemmets absolutte indkøbschef. Men det er en skam, for langt de fleste butiks- og produktkategorier kan blive interessante for mænd, hvis bare man husker at tilpasse shoppingoplevelsen til målgruppens behov.

Af Mette Skovgaard Frich

Den demografiske og kulturelle udvikling har nemlig gjort det meget mere legitimt for en mand at gå op i shopping, og formår man at aktivere de drivere, der maner hans shoppingglæde frem, får man ofte en loyal og beslutsom kunde.

Da amerikanske Birchbox, der er kendt for deres abonnement med prøver på skønhedsprodukter, i 2012 besluttede at udvide forretningen med et tilbud til mænd, fik de hurtigt en overraskende indsigt i forskellene på kønnenes shoppingvaner.

Umiddelbart efter at mange af de mandlige abonnenter havde modtaget ’The Men’s Box’ med vareprøver på

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.