Læs det hele i e-pages her  

Service handler i bund og grund bare om at hjælpe. Men hvis hjælpen skal være god, så forudsætter det, at vi forstår, hvad det er, vi skal hjælpe med. Når det gælder service i butikkerne, har kundernes behov for hjælp ændret sig fundamentalt de senere år.

Hvad er god service? Mange mennesker henter nok et scenarie fra tv-serien Matador frem fra hukommelsen: Den høflige ekspedient, der med et smil præsenterer varerne, komplimenterer os for vores gode smag, pakker varen omhyggeligt ind under hyggelig småsludder om vind og vejr, og holder døren for os på vej ud.
På Mads Skjerns tid traf kunderne dog deres købsbeslutninger på en helt anden måde, end vi gør i dag – og de havde derfor brug for en helt anden type service.
Matador-service begynder altid med spørgsmålet “Hvad skulle det være?” eller noget, der ligner. I 1938 har kunden et fuldstændig klart formål med at være i butikken.

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.