Af Anja Bisgaard Gaede og Anette Chalotte Fisker
Læs tt-artiklen i e-page her
Mode og interiør påvirkes af skiftende forbrugerattituder og tidens æstetik, hvorfor disse begreber er interessante at inddrage i beskrivelsen af udviklingen på dette felt. Æstetik er læren om det skønne, det smukke og det, der kan vække positive følelser i os. Forbrugerattitude handler om forbrugernes (skiftende) holdninger som følge af samfundets udvikling. Livsstilsprodukter følger ofte de samfundsmæssige holdninger, og derfor betegner man ofte mode og interiør som et spejl af samfundets udvikli
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Kommunikation & marketing
10 myter om digital transformation
TidsåndGratis artikler
Hvad byder 2024 mon på?
Strategi & ledelse
Verdens bedste ledere er regenerative
Trends & design