LOHAS er blevet en betydelig driver for forbrug i den vestlige verden, og derfor er der masser af forretningspotentiale i at blive ved med at bringe nye og bedre løsninger til den grønne markedsplads.

Af Mette Skovgaard Frich

En lang række virksomheder på verdensplan har set nødvendig­heden i at løse mange forbrugeres dilemma mellem på ene side gerne at ville forbruge grønnere og på den anden side være drevet af en lyst til at forkæle sig med nye produkter. Flere og flere større B2C-virksomheder med respekt for deres egen fremtid sætter ind på at adressere en af de vigtigste markedstendenser lige nu: LOHAS. Vi stiller her skarpt på fænomenet.

En markedsdrevet ideologi
LOHAS er et akronym for ’Lifestyles of Health and Sustainability’ og be­­skriver værdierne hos forbrugere, der gennem deres forbrugs- og øvrige livsstilsvalg efterstræber og prioriterer fysisk og mental sundhed, miljø, personlig udvikling, bæ

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.