Læs hele artiklen i e-pages her

Vores tilgang til verden er blevet mere pragmatisk og fokuseret. Vi holder igen med forbruget og spørger hele tiden os selv, om det giver mening at investere i nye produkter. Kun produkter med funktion bliver lagt i indkøbskurven.
Året 2011 var et turbulent år præget af politiske revolutioner, naturkatastrofer og en teknologisk udvikling, der viste sig fra sin mest negative side – senest med atomulykken i Japan. Samtidig synes krisen langt fra ovre. Et forvarsel om et 2012 med lave vækstrater har ikke gjort os mere optimis­tiske. Læg så Grækenlands økonomiske nedtur oveni, så er det svært at få øje på det ventede opsving.
Vi befinder os i en underlig periode, hvor det ikke er helt skidt, men heller ikke godt. Det handler om, hvordan man ser på tiden. Glasset kan med andre ord opfattes som halvt tomt eller halvt fyldt. Faktum er, at langt de fleste mennesker i

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.