Mænd spiller efterhånden en stor rolle som forbrugere. Men butikkerne har i mange år været indrettet efter mantraet om, at kvinder står for størstedelen af forbruget. Det er spildte muligheder i en tid, hvor alle leder efter vækst. Måske er væksten lige for næsen af os? Måske er det tid at tage manden mere alvorligt?

Hvorfor skal vi overhovedet interessere os for mænd som forbrugere? I generationer har vi indrettet butikker ud fra devisen om, at kvinder træffer 80 procent af alle købsbeslutningerne. Så hvorfor ikke bare gøre som de – med et glimt i øjet – gør i Sønderborg for tiden? Her kan kvinder for 200 kr. anbringe deres mænd i ”Herreparkering”, hvor herrerne bliver passet af Joan Ørting og kan fornøje sig med ølsmagning, mens Fru Mor shopper igennem.

Nu skal jeg sige dig, hvorfor mænd er interessante som forbrugere; forbrugsmønstret har ændret sig, og det er og bliver en dårlig idé (og en dårlig forretning), hvis vi forts

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.