– er til bakterier, alternativer og mad på farten

Fødevarevirksomhederne er godt i gang med produktionen af ’free-from’ produkter lavet af friske, lokalt sourcerede råvarer pakket ind i en naturlig emballage med en autentisk kommunikation og budskaber om sundhed og convenience. Spørgsmålet er, hvad der kommer herefter, og hvordan man må forberede sig på dette. Her følger en beskrivelse af de spirende trends, der tegner sig i horisonten samt en præsentation af tre trends, som spås en kommerciel fremtid.

I denne artikel er der ikke fokus på de bølger, der skyller ind over os nu, men derimod længere ud i horisonten på de strømninger, der på sigt kan blive til kommercielle stærke trends. Der tegner sig særligt tre store temaer, som vil komme til at have indgående betydning for, hvilke produkter, ingredienser og nye koncepter der vil præge supermarkeder, kiosker og onlinehandel de næste år.

’Jeg er en foodie’
Der er s

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.