Alle taler om dem. De købestærke kæmpegenerationer fra efterkrigstiden. Men ingen synes for alvor – med rejsebranchen som undtagelsen, der bekræfter reglen – at have knækket koden til at ramme dem som forbrugere. Gad vide, hvad de selv tænker?

Af Anne Glad

Sådan cirka var præmissen, da reklamebureauet Envision i efteråret 2014 gik i gang med sit seneste vidensstudie. Og lad det være sagt med det samme: Det er svært at komme i pengepungen på de 64-årige. Som undersøgelsen viser, er der tre primære årsager til det:

1. De vægrer sig mod at blive adresseret som gruppe. Godt nok er de vilde med fællesskaber, men at blive slået i hartkorn med andre gråhårede, bare fordi fødselsattesten har cirka samme udgivelsesdato, det gider de ikke.

2. De er ekstremt kritiske – ikke mindst over for alt, der lugter af reklame og kommercialisme. Og selv om de stadig er topscorere, når det gælder brug af flow-tv og t

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.