Detailhandel er på mange måder blevet en mere hård og krævende disciplin. Forbrugerne er nådesløse i deres valg og evaluering af en butik – og de deler gerne ud af deres erfaringer og holdninger på nettet, samtidig med at de shopper på tværs af kanaler. For de fleste detailhandlere er forbrugerne et utilregneligt, illoyalt, evigt pristjekkende folkefærd, som de ikke ved, hvad de skal stille op med, og som man hele tiden render i hælene af. Mange penge spildes i halsløse forsøg på at sikre sig nye salgskanaler, som efterfølgende kun implementeres halvt eller ikke kan integreres med eksisterende kanaler – og det er dumt!

Af Louise Byg Kongsholm og Martin Frederiksen

Den nye virkelighed
Nettet har ændret måden, vi køber ind på. Med rekordfart. Og flere brancher bukker under, hvis de ikke tilpasser sig forbrugerne hurtigt nok. Forbrugerne er nemlig vilde med valgfrihed. Intet er bedre end at kunne købe ind i

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.