Læs hele artiklen i e-pages her

Hvad skal vi i fremtiden med de store butikker, der kun er sat i verden for at
tilbyde alt på ét sted til lave priser? Det gør nethandlen jo bedre allerede i dag.
Og vent så bare til netbutikkerne for alvor finder ud af at gå sammen i digitale indkøbscentre.

“Er det nødvendigt at bygge store hypermarkeder, når internettet vækster så meget inden for elektronik, tøj og udvalgsvarer?”

Sådan spurgte Tescos direktør, Phil Clarke, tidligere i år i forbindelse med, at Storbritanniens største detailkæde kunne notere sig et ellers sjældent fald i markedsandele og børsværdi. Phil Clarke er direktør for en kæde, hvis butiksareal i Storbritannien alene mageligt kunne dække både Fyn og Falster. Hans spørgsmål er yderst relevant, for der er nemlig meget, der tyder på, at de store butikkers tid, det s

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.