Generation Alpha kommer som digitalt indfødte til at revolutionere traditionelle forbrugsmønstre. Deres omgangskreds kan lige så vel være på den anden side af kloden som på deres egen vej. De kender alle brands bedre end nogen ekspert, og deres tilværelse går i stå, når deres Iphone ikke virker. Få er ordentligt forberedt på dem, men før man kan forestille sig det, er de fuldblodsforbrugere, der allerede har taget stilling til dit brand.

pej gruppen udgav i efteråret 2015 en vidensrapport om Generation Alpha; de børn der stadig er små i størrelse, men store i indflydelse på familiens forbrug. I TID & tendenser nr. 3 2015 bragte vi en kort introduktion til generationsbegrebet og nogle af indsigterne fra rapporten. Denne artikel følger op med flere indsigter og en opfordring til at kaste et blik på (nutidens og) fremtidens forbrugere.

En Alpha kommer til verden
Som en konsekvens af den teknologiske udvikling, foretages der

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.