Ikke kun restauratører og supermarkeder, men også mainstream-medier og bloggere har kastet sig sultent over emnet. I dag handler veganisme ikke om hør og hippie-kost; unge ’foodies’ vælger til stadighed kød, æg og mælk fra. Globale trends, såsom at leve vegansk i en måned, vinder nu også indtog herhjemme. Samtidig er betydningen af veganisme allerede ved at ændre sig, og vi er på vej mod en fremtid, hvor kød ikke nødvendigvis har animalsk ophav.

Af Rasmus Rahbek Simonsen

Til forskel fra vegetarisme handler veganisme om mere end mad. Forskellen på de to er netop, at vegetarisme udelukkende forholder sig til mad og landbrug. Veganisme er mere holistisk, da andre forbrugsvarer, såsom læder og uld, bliver en del af den kritiske optik.

I kraft af at veganisme har vundet indpas i den vestlige verden de senere år, er det derfor naturligt at se en vækst i mærker og producenter, som beskæftiger sig med veganske pendanter til især læd

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.