Nyeste udgave af TID & tendenser

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer 4 gange årligt og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser. Hver udgave indeholder ca. 10 artikler om relevante trends. Alle disse artikler kan du selvfølgelig også læses online, som en del af dit abonnement.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TID & tendenser no. 3, 2017

4 krav der gør os syge af succes
Emilia van Hauen belyser de 4 krav, der er knyttet direkte til, hvorfor så uhyggeligt mange mennesker føler sig som daglige fiaskoer.

Sådan tackler vi de digitale indfødte
Alle taler om de digitale indfødte, men hvem er de, og hvad kendetegner dem? Marianne Levinsen stiller skarpt på målgruppen som forbrugere og på arbejdspladsen.

TEMA: IVÆRKSÆTTERI

Failure to launch?
Hvorfor har startups ofte svært ved at få succes? Jill Hawkins mener, at nye danske iværksættere skal være problemløsende, samarbejdsvillige og disciplinære.

Fremtiden kræver nye brancher – tænk nyt, inden det er for sent
Ifølge Jonathan Løw kræver det fundamental nytænkning, når det kommer til, hvad en stor vækstvirksomhed skal kunne i fremtiden.

Disruption… eller bare forandringer?
Martin Michael Frederiksen ser gerne, at vi holder op med hele tiden at tale om disruption og i stedet anskuer udvikling som forandringer i samfundet.

The real moonshot of our time
Den fjerde industrielle revolution udfordrer humanismen, men kan maskiner erstatte mennesker på alle parametre? Det tvivler Tim Leberecht på.

TEMA: CYBERSPACE

Er du helt eller skurk i cyberspace?
Mange virksomheder anvender masseover-vågning som forretningsmodel. Trine Falbe og Martin Michael Frederiksen sætter fokus på White Hat UX og Black Hat UX.

Hackere bliver fremtidens helte
Soulaima Gourani mener, at vi i højere grad bør uddanne professionelle hackere for at være på forkant med fremtiden og afværge cyberangreb.

Lyden af stilhed
I en verden med mere og mere larm higer vi efter stilhed. WGSN har udarbejdet en rapport om, hvordan vi skaber fred og ro i vores hverdag.

Det neutrale – efter storm kommer stilhed
Et overdrevet selvfokus og behovet for at blive hørt erstattes på sigt af behovet for ikke at tage stilling. Det sætter Marianne Trier Josefsen og Rikke Skytte fokus på.

Glas som udtryksform
Rikke Skytte ser nærmere på, hvordan glas som materiale har en magisk produktionsteknik,
der tryllebinder med dens iboende og livlige transparente egenskaber.

Glas er et magisk materiale
Mette Møller Hansen går tæt på en designer, som er fascineret af de alsidige muligheder for formgivning med glas.

Det åbne designobjekt
Kristine Hornshøj Harper beskriver, hvordan de-sig-nere kan skabe ufærdige designobjekter, som brugeren selv sætter sit præg på gennem brugsspor.

TEMA: RETAIL

Fremtidens kunder vil have loyalitet og tilhørsforhold
Kundeloyalitet kan opnås på andre måder end gennem evindelige fordele, tilbud, rabatter og mailkampagner. Det kaster Marianne Trier Josefsen lys over.

Risteriet Coffee – kaffe i blodet, i butikken og på nettet
Louise Byg Kongsholm giver et indblik i, hvordan man som virksomhed kan skabe værdi for
kunderne ved at sammensmelte offline og online.

Aarhus – Danmarks nye gastronomiske hovedstad
Flere internationale medier fremhæver Aarhus som en kulinarisk topdestination. Johanne Birn tager tem-peraturen på det gastronomiske boom i smilets by.

Læs TID & tendenser no. 3, 2017 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også se indholdsfortegnelsen af udgivelserne fra de forgående år og læse TID & tendenser der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra TID & tendenser?

Tilmeld dig den ugentlige nyhedsmail og få relevante trends og tendenser direkte i din indbakke.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.